30 May
30May

הקריטריונים לבחירת צילינדר לדלת:

רמת הגנה

רמת ההגנה זהו הפרמטר החשוב ביותר שבאים לבחור צילינדר וגם כאן יש חלוקה לכמה פרמטרים שונים הקשורים לרמת ההגנה של הצילינדר:

  • מיגון בפני קדיחה – כיום לצילינדרים איכותיים בעלי רמת מיגון גבוהה ישנו פין נגד קדיחה חזק במיוחד שמקשה על קדיחת הצילינדר ע"י מקדחים פשוטים. טיב הפינים והחומר שממנו הם עשויים , מהווים בעצם את המדד לזמן הפריצה וכמות הרעש שעושים הגנבים.
  • בקרת שיכפול – כרטיס שבו רשום קוד השיכפול של הצילינדר במידה ורוצים לשכפל מפתחות נוספים ניתן להגיע רק עם הכרטיס. דבר זה מונע בעצם לשכפל מפתח ללא הכרטיס , ישנם צילינדרים מיוחדים בעלי מיגון גבוהה במיוחד שלא ניתן לשכפל מפתח ללא הכרטיס.חברת רב בריח ומולטילוק משווקים צילינדרים בעלי רמת מיגון גבוהה עם כרטיס בקרת שיכפול.

איכות

אנו כמובן צריכים צילינדר שישמש אותנו לשנים רבות , למרות שאורך החיים של צילינדר ממוצע הינו 5 שנים , יש כמובן צילינדרים באיכות גבוהה שיכול לשרת אותנו יותר מעשר שנים. טיב המפתח , איכות החומר של הפינים בצילינדר הינם פרמטרים המשפיעים על איכות הצילינדר. ישנם מפתחות בעלי איכות ירודה שמתעקמים בקלות ולאחר מכן הכנסת מפתח כזה לדלת יכולה לגרום שהמפתח ניתקע בפנים ולא יוצא.

בדרך כלל יש נתונים טכניים לכל צילינדר ( בחברות מסוימות לא בכולם) ושם רשום את כמות הפתיחות והסגירות שעשה הצילינדר באופן ממוצע עד שהיתחיל לעשות בעיות. (כמובן שאילו בדיקות מדגמיות )

מחיר

האימרה " כל דבר זול בסוף עולה יקר " , תוספת חזק במיקרה של בחירת צילינדר ראוי,אבל לא לכולם יש תקציב לקנות צילינדר ברמה גבוהה במיוחד , אולם יש למצוא את שיקול הדעת ולקחת בחשבון את הפרמטרים הנ"ל . כי בכל זאת לא כל יום אנחנו מחליפים מנעול לדלת , ואם קנינו צילינדר ב 100 שקל והיינו צריכים להחליפו לאחר חצי שנה כי הוא ניתקע ולא פתח את הדלת בדיוק שחזרנו מאירוע , אז לא עשינו בזה כלום.

בקטגוריה הזאת משחק תפקיד גם עלות שיכפול מפתח  , כשעלות שיכפול יכולה לעלות בין 10-15 שקל למפתח ,מפתח שמיוצר בסין ביצור המוני ואיכות בינונית ולבין שיכפול של מפתחות עם כרטיס בעלות של יותר מ50 שח למפתח באיכות קפדנית במיוחד.

חשוב לבחור צילינדר בעל מפתחות עם פרופיל שניתן לשכפל בקלות ולא מפתח שלא מוצאים גלם אצל אף חנות שכפול מפתחות (שלא לדבר על טמבוריות ,שבקושי מזהים סוגי גלמים) , בגלל לא כדאי לאף אחד (גם ליבואנים) להחזיק סוגי גלמים של צילינדרים בעלי מפתחות מסדרה חד פעמית .

חברה יצרנית

חשוב לבחור צילינדר מחברה טובה וידועה מכמה סיבות , ראשית שיכפול מפתחות יהיה קל יותר ואיכותי יותר כאשר המפתח יותר נפוץ בשוק. סיבה נוספת , חברה לא מוכרת לרוב איכות הצילינדר יהיה נמוך מאד וכך אורך החיים של הצילינדר יהיה קצר מאד.

לרוב החברות היצרניות בארץ כמו רב בריח או מולטילוק מסווגות את הצילינדרים שלהן לפי רמת הבטיחות.כמובן שגם יצרני הדלתות מתאימות את הדלת לפי סוגי המנגנונים של אותן חברות.

צרו איתנו קשר ליעוץ ללא עלות - 0505686417